04.11.2021

Чим вразила виставка Expo 2020 Dubai команду ГД ООН в Україні

Всесвітня виставка Expo — це унікальна можливість для кожної країни поділитися з усім світом своїми найважливішими здобутками у сфері культури, науки та інновацій. Expo 2020 проходить з 1 жовтня 2021 року до 31 березня 2022 року в Дубаю (ОАЕ). Масштаб цьогорічної Expo вражає — площа, відведена під виставку, удвічі перевищує територію Князівства Монако, а для того, щоби з’єднати її з основною частиною міста, було спеціально побудовано чотири станції метро. Але хіба це здивує, якщо згадати, що під відкриття Expo 1889 року було споруджено Ейфелеву вежу?

Цьогорічний захід проходить під гаслом «З’єднуємо розуми, створюємо майбутнє» з акцентом на Цілях сталого розвитку. Тема сталого розвитку нині лунає на всіх глобальних світових подіях. Виставка Expo 2020 Dubai не лише не стала винятком, а й показала, як потужно ця тема лунає в усьому світі.

Команді Глобального договору ООН в Україні пощастило в повному складі потрапити на виставку, побувати на Дні України і відвідати в сумі близько сотні павільйонів та підготувати репортаж про найцікавіше з побаченого!

Сталому розвитку присвячена окрема тематична зона виставки, а також масштабний павільйон «Terra — The Sustainability Pavilion». Але й  у зонах «Можливості» та «Мобільність» практично кожен павільйон демонстрував інноваційні досягнення, спрямовані на сталий розвиток.

Поряд зі 192 павільйонами країн-учасниць, Expo розмістило окремі тематичні блоки, зосереджені на сталому розвитку, мобільності, території й майбутнього. Вони, як артерії, що зводять у єдину логічну систему всі експозиції країн і уособлюють реальні спільні можливості до сталого розвитку на інноваційній основі. Кожен тематичний блок, кожен павільйон — це окрема міні-подорож у світ інновацій.

Хаб Організації Об’єднаних Націй

Хаб розміщений у павільйоні «Місія можлива», який підкреслює позитивний вплив ООН у всьому світі та необхідність мультилатералізму для вирішення найбільших проблем людства.

ООН пропонує інтерактивну виставкову подорож, зосереджену на ключових елементах ЦСР, зокрема на воді, їжі та енергії. Ідея павільйону «Місія можлива» — показати, як можна розкрити потенціал громад та окремих людей для побудови майбутнього, якого ми всі хочемо й заслуговуємо. Відвідувачі Хабу ООН слухають історії трьох людей, котрі діляться власними ініціативами. Їхні проєкти були реалізовані з мінімальними ресурсами, демонструючи, як місцеві зусилля можуть сприяти глобальному благу.

Перуанський інженер Абель Круз розповідає, як збирати туман і перетворювати його на воду, щоби подолати дефіцит води. Для просування сталого сільського господарства та практики здорового харчування Маріам Аль Джунібі, громадянка ОАЕ, розкриває основи регенеративного сільського господарства та в ігровому форматі заохочує відвідувачів вирощувати овочі на імітованій фермі. Третьою частиною Хабу керує Фатма Джума Хаджі, яка допомагає отримувати відновлювану енергію на Занзібарі та навчає інших жінок встановлювати сонячні панелі.

На завершення відвідувачам пропонують зайти в Кімнату обітниць, що дає людям можливість узяти на себе зобов’язання, яке змінить їхнє власне життя та життя їхньої спільноти. Коли ти натискаєш кнопку «Я зобов’язуюсь стати агентом змін», твоя обіцянка транспортується до «саду», розташованого на стелі кімнати. Кількість голосів там зростає щосекунди.

Інтерактивна подорож спонукає до роздумів. Фізична присутність ООН на Expo 2020 Dubai не лише сприяє вирішенню найважливіших глобальних викликів сучасності, але й відображає цінності мультилатералізму та підкреслює роль спільних дій для досягнення ЦСР.

Дар’я Рубан, координаторка програми Anti-Corruption Collective Action

 

Павільйон України

Павільйон України на Expo неможливо сплутати з жодним іншим. Лише наша країна використала як свою візитівку креативно оформлений національний герб. Ліва частина герба зображена у формі знаменитого «7-зіркового» готелю Дубаю Бурдж-ель-Араб, а в центрі тризуба — найвища вежа світу Бурдж Халіфа, також розташована в Дубаю. До речі, цьогоріч у День Незалежності України Бурдж Халіфа вбралася в жовтий і блакитний кольори.

Український павільйон має площу більше 1000 м² і розташований у зоні «Можливості». Акцент експозиції зроблено на інноваціях, завдяки яким побут стає більш екологічним, енергозберігальним та раціональним. Тема павільйону звучить як «Smart Ukraine: Connecting dots» і стосується тематичних частин, на які поділено простір: смарт-життя, старт-здоров’я, смарт-мислення і смарт-почуття. Емблема у вигляді дев’яти крапок жовтого і блакитного кольорів прапора слугує для візуалізації цієї ідеї. Так, проєкти, представлені в експозиції павільйону, пов’язані з інноваціями у сфері культури, освіти, промисловості, енергетики тощо. Павільйон України — це історія про можливості, які дають нам змогу жити «смарт» уже сьогодні, та алегорія сталого життя майбутнього.

Національна символіка гармонійно співіснує з інноваційною складовою як у зовнішньому оздобленні павільйону, так і в його наповненні. За основу дизайну будівлі взято ідею біомімікрії, тобто наслідування логіки природи. Тому форма павільйону нагадує пшеничний колос. Інсталяція із пшеничного поля з аналогової пшениці та її інноваційних форм, викладеної у формі карти України, є родзинкою експозиції павільйону й символізує гармонійне співіснування природи з досягненнями технологічного прогресу. Відображенням тези «культура — ДНК нації» є інсталяція з витинанок, які ілюструють основоположні для української культури явища й розміщені у формі структури ДНК.

Щоби показати, які інноваційні проєкти створила Україна вже сьогодні, низка компаній представили свої напрацювання. Зокрема, компанія ДТЕК доповнила інсталяцію з пшеничним полем вітряками, які виробляють електроенергію. Проєкт від Enjoy The Wood — це декоративна інтерактивна карта світу, виконана з дерева. Провітрювати приміщення взимку без втрати тепла допомагає проєкт від Prana. Запатентований винахід компанії Amperia дає можливість учням наочно вивчати фізику в школі. Також у павільйоні України представлені проєкти від Shell, Ffface.me, Dunaya, ABD Technology, Fishing now, Rent M та багато інших.

Павільйон Франції

Франція зробила зі своєї культури впізнаваний бренд і вміло використовує його, щоби за допомогою знайомих усім образів Нотр-Даму або Маленького принца розповісти про новітні технологічні здобутки країни.

Павільйон Франції розташований у зоні «Мобільність». Тема його архітектурного задуму — «Світло, Просвітництво». Електроенергії в споруді приділена особлива увага: уся поверхня павільйону вкрита черепицею Sunstyle®, що виробляє 60 % електроенергії, яку споживає павільйон, захищає будівлю та є естетично привабливою. Площа поверхні, вкритої цією черепицею, є чималою — 2500 м².

Просвітництво як явище найвищого піднесення цінності знання й науки в буквальному сенсі привезене на виставку. Так, у французькому павільйоні можна побачити 35-томне видання знакової енциклопедії Дідро та Д’Аламбера, яка була створена у XVIII столітті й мала на меті вмістити знання про всі технологічні винаходи людства. Як і більшість представлених на Expo країн, Франція віддала шану місцю проведення виставки: один із томів енциклопедії розгорнуто на сторінці з арабським алфавітом. Надихаючись задумом енциклопедистів Просвітництва, французи в експозиції павільйону спробували показати найвидатніші досягнення науки від XVIII століття до сьогодні. Прикладом передової технології сучасності є транспортний засіб Flying Whales, який слугує для екологічного перевезення повітрям великих вантажів у місцевостях, які не мають виходу до моря.

Історія створення і відбудови Нотр-Даму представлена в тимчасовій експозиції павільйону «Notre-Dame de Paris, the Experience». Її створення належить компанії L’Oréal, яка пожертвувала 200 млн доларів на відновлення собору після пожежі. L’Oréal у співпраці зі стартапом Histovery, який розробив технологію доповненої реальності HistoPad, показали історію будівництва собору, коронацію імператора Наполеона I, зведення шпилю Віолет-ле-Дюк, а також те, який вигляд буде мати відновлений собор у 2024 році. Відвідувачі експозиції побачили, як трансформувалися ролі будівельників від ХІІ століття до тепер — від початку спорудження собору до його реконструкції сьогодні.

Тимчасова експозиція «Notre-Dame de Paris, the Experience» є скороченим варіантом великої виставки «Notre-Dame de Paris», відкриття якої відбудеться навесні в Парижі і триватиме до кінця реставрації собору. Спонсором її є компанія L’Oréal. Собор Паризької Богоматері є не лише національним символом Франції, а й культовою пам’яткою архітектури світового значення. Активна долученість бізнесу до відновлення цієї пам’ятки відіграє загальнокультурне значення, а також підвищує видимість компанії та рівень довіри до неї.

Марина Сніжинська, менеджерка з комунікацій

 

Павільйон Італії

«Краса об’єднує людей» — таким стало офіційне гасло павільйону Італії на Expo 2020 Dubai.

Один із найнезвичайніших за формою, схожий на шатро, павільйон Італії одразу привертає увагу. Він розташований у зоні «Можливості». Його елементи імітують ландшафти країни, а на даху розміщено три човни зеленого, білого та червоного кольорів, що склали найбільше в історії зображення прапора Італії.

Як і більшість країн на Expo 2020, Італія презентувала свої технологічні розробки та досягнення минулого, теперішнього й майбутнього. Тут є і статуя Давида, і бурова установка для дослідження червоної планети.

Корисні технології та сталий підхід помітні не одразу, але ідеєю сталості пронизано весь павільйон. Серед матеріалів, що використовувалися для зведення споруди, є пісок (локальний матеріал), каміння, деревина, мармуровий пил, елементи з переробленого пластику, а також кава та апельсинові шкірки, що входять до оздоблювальних матеріалів компанії-партнера MAPEI. Всередині павільйону міститься водний резервуар — на перший погляд, просто імітація частини прапора Італії. Але крім естетичного маневру, це демонстрація технології синтезу кисню. У цьому резервуарі розводять водорості, які перетворюють на кисень CO2, що продукують відвідувачі.

Серед цікавинок — Бельведер, кам’яна кругла споруда з великими вікнами, схожа на вежу. За старовинною технологією, її зведено з каміння без краплини розчину. Внутрішнє її оздоблення виконане з дерева, що дає відчуття перебування в бібліотеці палацу. А на екранах, що імітують вікна, демонструються пейзажі різних регіонів Італії. Ззовні Бельведер схожий на сад. Організатори висадили на даху каскадом середземноморські рослини, що слугують приправами в локальній кулінарії. Таке собі місце неквапливого відпочинку та занурення в атмосферу Середземномор’я.

Далі в експозиції — тунель, який у павільйоні без стін забезпечує ізоляцію від зовнішнього шуму Expo. А завдяки довгому зігнутому екрану автори проєкту спробували наблизити відвідувачів до двох вимірів, у яких живе країна, — природні ландшафти й технологічний розвиток.

Шалений ритм Expo і насиченість маршрутів відвідувачів, на жаль, не дають змоги одразу осягнути весь концептуальний задум авторів павільйону Італії. Занадто багато елементів експозиції він вміщує. Кожен із них має свою передісторію і призначення.

Так, для багатьох відвідувачів у пам’яті залишаться схеми морських суден із Венеційського музею, мозаїка на стінах та гвинт під стелею, а в телефоні — селфі з головою Давида. Проте поза увагою залишаться технологічність самої споруди та матеріали, використані для оздоблення. А між тим, компанія MAPEI реалізує Цілі сталого розвитку, створюючи матеріали для будівництва з інноваційної, переробної, ультралегкої сировини, що дає можливість зменшити енерговитрати й мінімізувати виділення шкідливих органічних сполук. Але знайомство з такими компаніями і є метою Expo 2020.

Сьогодні інновації слугують сталому розвитку. Ця тема проходить червоною ниткою крізь більшість експозицій на Expo. Тому найбільше уваги тут привертають не величезні екрани, а, наприклад, верхові сади й технології видобутку води з атмосфери.

Оксана Погорілко, координаторка програми IT Nation

 

Павільйон Саудівської Аравії

Королівство Саудівська Аравія вражає своїм екологічним, інноваційним павільйоном, розміщеним у тематичній зоні «Можливості». Площа його становить 13 059 м² і поступається лише павільйону ОАЕ. Екологічність цієї споруди заявлена не лише словами, але й підтверджена сертифікатом LEED Platinum.

Павільйон Саудівської Аравії знайомить відвідувачів, у першу чергу, з розмаїтою культурою країни. Так, Саудівська Аравія має 13 регіонів, у кожному з яких представлена унікальна культура, і це лягло в основу кольорового логотипу павільйону. Ескалатор провозить відвідувачів старим містом Королівства, а велике приміщення з вигнутими екранами створює відчуття присутності в сучасній Саудівській Аравії. Велика зала «The Vision» у формі куба з цифровими стінами та інтерактивною підлогою дає можливість віртуально побувати під палючим сонцем пустелі, помилуватися заходом сонця, піднятися на вершину гори і спуститися до вод Перської Затоки.

Інформативна складова павільйону така ж продумана, як і естетична. Інтерактивна експозиція дає змогу дізнатися, як країна вирішує поставлені питання сферах економіки та соціального розвитку, здоров’я, ринку праці, інфраструктури тощо.

З інформаційної довідки про охорону здоров’я можна дізнатися, що Саудівська Аравія першою серед країн Близького Сходу отримала у 2019 році відзнаку «World Health Organization Excellence in Tobacco Control». Число мобільних та стаціонарних клінік, які борються з курінням у країні, із року в рік зростає. Їх уже нині 655 проти 160 у 2017 році. Вражає і статистика щодо програми шкільного здоров’я, заходами якої охоплено понад 2 млн бенефіціарів. У Королівстві діють 628 медичних просвітницьких клінік при центрах первинної медико-санітарної допомоги. Їх мета — розвивати культуру піклування про здоров’я.

У розділі природи й туризму увагу привертає іригаційна система та зрошувальна стійкість. Вона сфокусована на використанні відновлюваних та нетрадиційних водних джерел і є пріоритетною для розвитку країни, зокрема, її агропромислового комплексу. Завдяки програмам у сфері зрошування підвищується ефективність фермерських господарств.

У розділі про ринок праці йдеться про те, що Саудівська Аравія є першою в Перській Затоці і другою серед арабських країн у забезпеченні прав на жіночу професійну діяльність, зокрема, підприємницьку. У країні нині зростає участь жінок в урядуванні, управлінській бізнес-діяльності та дипломатичних відносинах. Королівство посідає перше місце в досягненні ґендерної рівності за нормою зарахування до вищих закладів освіти (Global Gender Gap Index, ВЕФ 2020). Країна піднялась на 33 позицію за рівністю заробітних плат чоловіків та жінок на аналогічних посадах.

Країна активно розвиває соціальні сервіси, дбає про їх доступність для людей з інвалідністю, стимулює їх працевлаштування до ІТ-сектору, а також має програми підтримки знедолених родин. У країні нараховується 400 тис. волонтерів, чия робота сукупно складає 33 млн год.

Саудівська Аравія не просто поставила за мету рухатися в напрямі сталого розвитку, а і створила всі можливості для цього. І темпи їх реалізації вражають.

Оксана Кавтиш, координаторка освітніх програм

 

Павільйон Казахстану

Із перших хвилин перебування в павільйоні відвідувачі занурюються в культурні і природні біоми Казахстану.

У загальній залі ви зустрічаєтеся зі степом. Вражають поєднання флори і фауни, майстерно підкреслені підсвітленням та автентичною музикою, спорідненою з природними звуками степу.

Невеликі зали знайомлять із казахською культуру. Там можна побачити вбрання оповитого легендами «сонячного лицаря», знайдене в давніх поселеннях. Одна з зал павільйону оформлена у вигляді юрти, традиційного житла кочових племен. У цих дивовижних спорудах навіть уночі в холодному вітряному степу було тепло й затишно. На стінах зали-юрти нанесено стародавні писемні знаки, що оповідали про стихії та людей.

Та не лише культурою дивує Казахстан, а й технологічністю. У павільйоні відвідувачі можуть приміряти національне казахське вбрання за допомогою AR-технології, а також подивитися захопливе шоу, присвячене ДНК.

Завершується подорож павільйоном спогляданням танцю людини з роботом. Цей танець запрошує поглянути в майбутнє, яке вже настало.

Андрій Потапов, менеджер проєктів

 

Поширити новину: