05.08.2022

Бізнес у фокусі воєнного часу: результати дослідження «Портрет українських жінок-підприємиць» буде оновлено

Для підтримки жіночого бізнесу в Україні буде оновлено результати дослідження «Портрет українських жінок-підприємиць». Матеріали мають на меті висвітлити основні проблеми підприємництва і спрямувати зусилля держави та донорських організацій на його розвиток у воєнний та повоєнний часи.

Уперше дослідження було опубліковано після початку пандемії, щоб оцінити вплив карантинних обмежень на стан бізнесу жінок-підприємиць. Масштабна робота вийшла під авторством Українського центру сприяння інвестиціям та торгівлі в партнерстві з Українською Маркетинговою Групою за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (USAID KEУ).

Презентуючи портрет українських жінок-підприємиць, автори розглянули питання сучасного стану та перспектив розвитку бізнесів, розповіли про перепони та ґендерний аспект, а також дали свої рекомендації щодо створення комплексної програми підтримки українського жіночого підприємництва.

«Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» на постійній основі підтримує розвиток і впровадження аналітичних інструментів у різних галузях економіки — дослідження й надання доступу до відкритих даних у зрозумілих і доступних для споживача форматах. Ухвалення рішень на основі експертних знань або даних підкріплює проектування і впровадження ініціатив, дає можливість розумно планувати й розподіляти обмежений ресурс, керувати впровадженням ініціатив. Проведення наступної хвилі дослідження «Портрет українських жінок-підприємниць» — це можливість привернути увагу до важливої ролі жінок у малому й середньому бізнесі й ролі жінки в українському суспільстві у воєнний час, жінки, яка може бути активною в економічній діяльності й нарощувати свою присутність у багатьох секторах економіки. USAID КЕУ підтримував минулі хвилі дослідження в попередні роки. З цим етапом збору даних сподіваємося зафіксувати вплив війни на роль жінок у підприємництві, і простежити динаміку участі жінок в економіці України протягом кількох років», — зазначає Наталія Петрова, менеджерка програм офісу економічного зростання USAID.

Унаслідок війни український бізнес зазнав суттєвих втрат. Деякі підприємства зупинили свою діяльність, інші потребують фінансових та інформаційних ресурсів для подальшої діяльності. Оновлене дослідження буде спрямоване на визначення масштабу впливу воєнних дій, а також ідентифікацію актуальних потреб жінок-підприємиць.

«Як і поточне, нове дослідження міститиме комплексний аналіз бізнесів та діяльності жінок-підприємиць. Планується провести онлайн-анкетування та інтерв’ю з власницями, яке має виявити ступінь збитків та ефективні методи подолання кризи, які вживаються підприємицями на поточний час, — розповідає Ірина Титарчук, виконавча директорка центру.У довоєнний період серед чинників, які заважають сучасній діяльності, жінки називали брак часу, знань, фінансової допомоги для розвитку та нестабільний стан у країні. Наразі співвідношення цих показників змінилося, і дослідження має показати точки росту й напрями для залучення ресурсів».

Автори опитування «Портрет українських жінок-підприємиць» уже підготували список питань і запрошують власниць бізнесів узяти в ньому участь. Завдяки простому формату у формі тестів, анкета дозволить поділитися важливими думками та власним досвідом. Зараз, як ніколи, бізнес потребує нарощування бази клієнтів, стабілізації, релокації та масштабування через вихід на європейські ринки. Тому, крім базових питань про форму і вид діяльності, автори пропонують дати свою оцінку українському бізнесу та його перспективам, зазначити роль жінки в підприємництві, розповісти про складнощі у своїй роботі та шляхи їх подолання. У комплексі це дозволить виявити слабкі місця бізнесу, розробити методи й напрями допомоги, і просто мотивувати інших неймовірними історіями про стійкість українських підприємиць, не зважаючи на обставини. Долучитися до опитування можна ТУТ.

Моніторинг ситуації з функціонування МСП та оновлення результатів дозволять інституціям, органами державної влади, міжнародним організаціям та фондам адаптувати діяльність щодо підтримки бізнесів в умовах невизначеності воєнного стану та післявоєнного періоду, сформувати напрямки допомоги бізнесу та ефективно розвивати їх.

Поширити новину: