15 жовтня Глобальний договір ООН в Україні разом із ПРООН в Україні провели випускний бізнес-акселератора з прав людини.
12 бізнесів успішно пройшли навчання і дізналися, як інтегрувати міжнародні стандарти захисту прав людини у свою корпоративну культуру. Серед них: KPMG, Avrora, Elementum Energy, Epicentr K, Everlegal, Force Group, N-iX, Octava Capital, Pravex Bank, SoftServe, Ukrenergo та Zezman.
Бізнес-акселератор із прав людини — це шестимісячна програма, спрямована на допомогу українським компаніям створити культуру поваги до прав людини та забезпечити дотримання міжнародних стандартів у своїй діяльності.
Подію відвідав перший заступник Міністра у справах ветеранів України Фархад Фархадов, радниця Міністра соціальної політики України Юлія Кокоячук і заступник керівника Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні Христофорос Політіс.
Тетяна Сахарук, генеральна директорка Глобального договору ООН в Україні:
«Ми спостерігаємо позитивну тенденцію: дедалі більше компаній вводять посаду психолога або компенсують послуги психолога своїм працівникам. Це свідчить про те, що український бізнес розуміє важливість ментального здоров’я та інвестує в майбутнє своїх співробітників. Психологічна підтримка – це найшвидший шлях до відновлення працездатності та підвищення ефективності»
Також Тетяна наголосила, що компанії повинні бути готовими до змін у своїй культурі та процесах для успішної адаптації ветеранів і ветеранок після війська:
«Важливо, щоб суспільство, зокрема бізнес, були готовими до повернення ветеранів та ветеранок, адже їх ефективність як працівників та комфорт на робочому місці напряму залежить від роботодавців. Досвід ветеранів та ветеранок — унікальний і може стати потужним драйвером розвитку бізнесу»
Під час заходу 15 жовтня запрошені представники уряду та провідних українських бізнесів поділилися своїм досвідом впровадження ініціатив для підтримки прав людини в умовах війни. Зокрема:
Зібрали для вас практичні поради від компаній ДТЕК Енерго, MacPaw, UKRSIBBANK BNP Paribas Group та N-iX.
Переосмислення «чоловічої» професії, психологічна та юридична підтримка ветеранів та ветеранок — досвід ДТЕК Енерго
Наталя Абрамова, радниця генерального директора ДТЕК Енерго та керівниця проєкту «Ветерани» поділилися досвідом і розповіла про те, як компанія усвідомила, що традиційні уявлення про «чоловічі» професії обмежують можливості бізнесу. Тому ДТЕК Енерго ініціювали програму залучення жінок до роботи в шахтах, а результат перевершив усі очікування: жінки при роботі в підземних умовах продемонстрували високу мотивацію та професіоналізм, що тільки підсилило роботу компанії.
Поради від компанії ДТЕК Енерго:
Рівні умови праці: Надавати всім співробітникам, незалежно від статі, однакові можливості для професійного зростання та розвитку.
Психологічна допомога: Надавати психологічну підтримку усім співробітникам, в тому числі ветеранам для успішного повернення до цивільного життя після служби.
Юридична допомога: Забезпечити доступ ветеранів до юридичних консультацій для вирішення профільних питань.
Спеціалізована підтримка: Створити посаду помічника ветерана для надання індивідуальної допомоги та підтримки.
Збір зворотного зв’язку: Регулярно опитувати ветеранів про їхні потреби та вносити відповідні зміни в програми підтримки.
«На кожному етапі реалізації таких ініціатив ми збираємо фідбек від наших співробітників. Такі сесії допомогли нам створити посаду помічника захисників, єдине вікно, куди можуть звертатися наші ветерани та ветеранки, захисники та захисниці та їхні рідні за допомогою і порадою. На цю посаду ми відбираємо людей з військовим досвідом, це допомагає нам забезпечити розуміння потреб наших захисників та захисниць і налагодити довірливі відносини», – ділиться Наталя.
Компанія підрахувала, що нині кожен сьомий співробітник ДТЕК Енерго і кожний четвертий загалом на ринку праці — це людина із військовим досвідом, тобто нині або в майбутньому – ветеран. Компанія працює в напрямі підтримки захисників з 2014 року. Так, ДТЕК Енерго надає їм психологічну допомогу і має штатних психологів, видає сертифікати на купівлю амуніції співробітникам, які долучаються до війська, має окрему посаду юриста, до якого захисники можуть звернутися за профільною допомогою, а також посаду помічника захисників.
Індивідуальний підхід, міжнародні стандарти та якісна комунікація — досвід компанії MacPaw
Денис Соколов, військовослужбовець Національної гвардії України, менеджер сервісу івентів та внутрішніх комунікацій MacPaw розповів, що diversity & inclusion (корпоративна політика інклюзивності та різноманіття) — це ядро культури MacPaw:
«Ми будуємо нашу культуру компанії на принципах прозорості, справедливості та інклюзивності з самого початку. Як технологічна компанія, що орієнтується на західні стандарти, ми розуміємо важливість створення середовища, де кожен спеціаліст або спеціалістка почувається цінним (-ою) і має рівні можливості для розвитку».
Поради від компанії MacPaw:
Підтримка: Від того, як компанія взаємодіє з мобілізованим спеціалістом, залежить, чи захоче він повернутися у вашу компанію. Важливим є постійний зв’язок та якісна комунікація зі спеціалістом під час його служби та після повернення.
«Ми поступово інтегруємо людину в роботу, даємо зрозуміти та відчути, що їй є місце у цивільному житті»
Розуміння потреб: Компанія повинна розуміти, що переживають повернені з фронту спеціалісти, і надавати їм необхідну підтримку.
Наприклад, MacPaw регулярно проводить Health Index — опитування всередині компанії, яке допомагає виявляти дисбаланси, проблеми та потенційні ризики у різних сферах діяльності: від фінансів до кар’єрного зростання: «Війна торкнулася практично кожного українця. Це і родичі військових, і внутрішньо переміщені особи, і ті, хто виїхав за кордон. Ми маємо справу з мільйонами людей, які несуть на собі тягар війни, відчувають її наслідки на собі та на своїх близьких. Наше завдання — зрозуміти їхні потреби та знайти ефективні способи підтримки», – розповідає Денис Соколов.
Індивідуальний підхід: Кожен спеціаліст, який повертається з фронту, потребує індивідуального підходу та плану адаптації.
Створення плану: Компанія повинна розробити детальний план повернення спеціаліста, який містить ознайомлення з новими процесами, надання ментора та можливість взяти відпустку для адаптації.
«Тому ми вже зараз розробляємо стратегії адаптації наших бізнес-процесів з урахуванням можливої мобілізації наших спеціалістів або спеціалісток. Ми визначаємо, скільки наших спеціалістів підлягають мобілізації, і розробляємо алгоритми дій на випадок отримання повістки», – коментує Денис.
Медична підтримка: Важливою складовою, яку активно розвиває MacPaw надання медичної підтримки, програми компенсації, яка покриває зокрема протезування.
Рівні можливості для чоловіків та жінок, співпраця з ветеранами у розробці програм підтримки — досвід UKRSIBBANK BNP Paribas Group
UKRSIBBANK BNP Paribas Group також створює ініціативи для забезпечення рівності та інклюзивності на робочому місці, тісно співпрацює з ветеранами, залучаючи їх до розробки та впровадження програм підтримки.
«Ми переймали досвід інших країн, але війна показала нам, що потрібно створювати власні, унікальні підходи до підтримки ветеранів. Ми маємо системно вдосконалюватися і шукати нові рішення. В UKRSIBBANK ми маємо власну платформу дій для змін у суспільстві заради захисників та захисниць, ветеранів та ветеранок «We’re proud»», – розповідає Сергій Малинка, начальник Центру управління змінами UKRSIBBANK BNP Paribas Group
Поради від UKRSIBBANK BNP Paribas Group:
Регулярний перегляд та рівна оплата: Проводити регулярні чек-апи системи оплати праці для усунення будь-яких розривів між чоловіками та жінками, які обіймають однакові посади.
Рівний доступ до навчання та розвитку: Забезпечити рівні можливості для всіх співробітників, незалежно від статі, для участі в навчальних програмах та отримання підвищень. Створити систему моніторингу кількості жінок на керівних посадах та активно сприяти їхньому просуванню на керівні посади організації.
Комплексний супровід мобілізованих співробітників: Забезпечувати постійну підтримку: від моменту мобілізації – до повернення на роботу. Це включає в себе не тільки матеріальну допомогу, а й психологічну підтримку, юридичні консультації та допомогу в адаптації до цивільного життя.
Співпраця: Враховувати потреби не тільки самого ветерана, а й його сім’ї. Залучати ветеранів до розробки та реалізації програм підтримки є важливим для їхньої ефективності.
Банк створює ініціативи та програми підтримки за принципом «нічого для ветеранів без самих ветеранів». Зворотний зв’язок від ветеранів та ветеранок – це надійний компас, який допомагає створювати дійсно необхідні та ефективні програми підтримки.
Дотримання міжнародних стандартів — ключ до успіху на нових ринках: досвід компанії N-iX
N-iX — це провідний світовий постачальник рішень у сфері програмного забезпечення та розробки технологічних послуг, який допомагає компаніям будь-якого масштабу долати виклики та досягати стійкого зростання завдяки інноваційним технологіям. Беручи коріння в Україні, компанія налічує понад 2200 досвідчених фахівців у 25 країнах Європи та Америки. Оскільки більшість клієнтів N-iX — це міжнародні компанії, питання рівності, різноманітності та інклюзивності (diversity & inclusion) є для нас пріоритетними. Компанія активно працює над впровадженням таких принципів у свою діяльність і очікує від своїх партнерів подібного підходу.
Про досвід та найкращі практики розповів Святослав Кавецький, директор із галузевих питань N-iX.
Поради від N-iX:
Дотримання міжнародних стандартів: Не зволікайте і почніть впроваджувати міжнародні стандарти вже сьогодні. У сучасному світі клієнти та партнери очікують від бізнесів не лише надання якісних послуг, але й дотримання міжнародних стандартів на всіх етапах виробництва, постачання товарів чи послуг, що включає дотримання та захист прав працівників.
Залученість до глобальних ініціатив у сфері сталого розвитку: Цей пункт є надзвичайно важливим, якщо ваша компанія працює або планує працювати на міжнародних ринках, розвивати партнерську мережу з іноземними бізнесами або інвесторами. Міжнародні партнери звертають увагу на відповідність компанії сучасним трендам бізнесу. Сталий розвиток стає все більш актуальним, і залученість до глобальних ініціатив демонструє, що ваша компанія поділяє цінності відповідального підприємництва.
Підтримка співробітників: N-iX фокусується на підтримці спеціалістів, які долучились до Сил оборони. Ми також працюємо над тим, щоб допомогти нашим ветеранам інтегруватися на ринок праці через можливість донавчання та перекваліфікації, та відпочинку перед поверненням до роботи. Також наша компанія акцентує на психологічній підтримці спеціалістів, забезпеченні стабільності робочих місць та створенні можливостей для розвитку під час війни. Тож ми даємо можливість користуватись компенсаціями для спортивних активностей, медичного страхування і також запустили сервіс психологічної підтримки.
Фокус на гендерній рівності: N-iX активно працює над досягненням гендерної рівності в IT-сфері, збільшуючи кількість жінок на керівних посадах (зараз цей показник становить 43%). Так компанія ініціює програми підтримки для жінок, які прагнуть будувати свою кар’єру в IT-сфері, а також співпрацює з міжнародними корпораціями задля впровадження в Україні освітніх програм, спрямованих на популяризацію ІТ професій серед школярів, а також розвиток молодих талантів, особливо з недостатньо представлених громад (зокрема, сільських).
Пройдіть опитування і дізнайтеся, наскільки ваша компанія готова до впровадження міжнародних стандартів, зокрема Директиви Європейського Союзу щодо належної обачності у сфері корпоративної сталості (CSDDD): https://forms.office.com/e/35ysctqxEb.
Результати цього опитування стануть основою для розробки політики, ініціатив із розвитку потенціалу та програм підтримки, спрямованих на допомогу українським компаніям відповідати вимогам CSDDD та просуванню відповідальних бізнес-практик в Україні.
Опитування ініційоване Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні в партнерстві з Міністерством економіки України та Глобальним договором ООН в Україні.