9 жовтня Глобальний договір ООН спільно з Глобальним договором ООН у Грузії провів флагманську подію Uniting Business Europe. Ця регіональна конференція об’єднала представників бізнесів, урядових організацій та локальних мереж ГД ООН, щоб спільно обговорити рух європейського регіону до досягнення Цілей сталого розвитку та визначити, які можливості партнерства та кооперації можуть допомогти Європі пришвидшити свій рух до виконання Адженди 2030.
Обговорення заходу включало такі теми:
Підсумковою активністю конференції стала панельна дискусія за участі українських компаній, яка фокусувалася на реагуванні бізнесу на кризи. Повномасштабна війна Росії проти України, що розпочалася 2022 року, призвела до важких довгострокових гуманітарних, економічних та екологічних наслідків. Російський терор спровокував глобальне зростання цін на продукти харчування, паливо та добрива, що ще більше посилило руйнівний вплив пандемії COVID-19 на реалізацію ЦСР. Відключення електроенергії, атаки на атомну електростанцію, спроби відключення електричних підстанцій в Україні та удари по нафтогазовій системі впливатимуть на мільйони людей та стан нашого довкілля в найближчі роки. Поки розробляються багатосторонні рішення і мобілізується політична воля, стейкголдери мають діяти вже.
У лютому 2023 року поблизу турецько-сирійського кордону стався руйнівний землетрус магнітудою 7,8 балів. Десятки тисяч людей загинули й ще більше отримали поранення. Тисячі будівель було зруйновано, незліченна кількість людей залишилася беззахисною перед суворими умовами зими.
Під час дискусії представники приватного сектору обговорили можливості налагодження співпраці на місцевому та міжнародному рівнях, щоб знайти рішення для цих викликів.
Дискусія пройшла під модеруванням Тетяни Сахарук, генеральної директорки Глобального договору ООН в Україні. Розпочинаючи дискусію, Тетяна зазначила:
«Чому на конференції зі сталого розвитку ми говоримо про кризу? Бо неможливо досягти Цілей сталого розвитку, якщо ми не реагуємо на кризи відповідним чином. Приватний сектор має можливість для миттєвої відповіді на кризи, і в цьому ми переконалися, коли почалася повномасштабна війна Росії проти України та стався страшний землетрус у Туреччині».
Тінатін Рухадзе, керівна партнерка, ACT Global, розповіла, як компанія змогла зберегти команду й допомогти партнерам під час COVID-19:
«Ми живемо в регіоні, де криза — це щоденне явище. Щоб швидко відповісти на кризу, варто підвищувати рівень економічної грамотності, працювати з даними та завжди дивитися на глобальну карту того, що відбувається у світі. Для нас особисто найбільшим шоком останніх років стала пандемія COVID-19. Ми звернулися до людей із меседжем «ви всі нам потрібні», дали їм надію, а тоді створили план дій з амбітними цілями. Ми пріоритезували допомогу людям і підтримали понад 1000 бізнесів».
Український бізнес у дискусії представили Андрій Захарків, лідер ринку України, Кавказу та Центральної Азії, Signify, та Ірина Шинкаренко, заступниця голови ТОВ «Епіцентр К» з реклами, маркетингу, звʼязків з громадськістю та ЗМІ, членкиня Наглядової ради Глобального договору ООН в Україні. На думку Андрія Захарківа, кожен бізнес може відреагувати на кризу ефективно й відповідно до сфери своєї експертизи:
«Мало хто вірив у повномасштабний напад Росії, але він стався. У Signify ми тепер розуміємо, що необхідно готувати свою команду до всіх потенційних загроз, навіть якщо вони видаються нереалістичними. Як компанія, що працює в галузі освітлення, Signify допомагала українцям долати кризу, спричинену війною, реконструюючи освітлення в містах, де воно було зруйноване. Також у співпраці з державою та закордонною підтримкою ми передали в Україну багато засобів освітлення з високою енергоефективністю, що зменшило навантаження на українську енергосистему».
Ірина Шинкаренко як представниця одного з найбільших ритейлерів України розповіла, як «Епіцентр К» відреагував на повномасштабне вторгнення Росії. Попри війну, компанія ні на день не припинила свою роботу та забезпечувала українців необхідними товарами. Епіцентр втратив п’ять торгових центрів, але і збудував два нових ТЦ у Києві та Львові.
«Ми живемо у світі, де ледь не щодня відбуваються катаклізми. Але передбачити та попередити їх важко. Досвід ковідної кризи допоміг нам діяти більш злагоджено навіть на відстані. Важливим було особисте лідерство керівника та єдність команди, у якій є довіра й підтримка. На початку війни для компанії одним із важливих завдань був порятунок людей, співробітників із тих міст, де вже відбувалися бойові дії. Понад 500 працівників переїхали із зон бойових дій і були працевлаштовані в інші торгові центри компанії. Був створений чат-бот для координації співробітників. Сотні працівників зі своїми родинами знайшли захист, проживання і житло в конференцхолах, спортивних центрах і готелях у торгових центрах», — розповіла Ірина Шинкаренко.
Землетрус у Туреччині забрав життя понад 50 тисяч людей. Koc Holding, одна з найбільших компаній країни, швидко відреагувала на гуманітарну кризу, побудувавши модульне містечко для людей, які втратили житло внаслідок землетрусу. Про це докладно розповіла Ебру Тюзеджан, координаторка з питань соціальної відповідальності та сталого розвитку Koc Holding, членкиня Наглядової ради Глобального договору ООН у Туреччині:
«Туреччина — це країна, що перебуває в зоні найбільшої сейсмічної активності у світі. 3,5 млн людей було дислоковано з місцевості, де стався страшний землетрус. Наша відповідь на цю трагедію — швидке будівництво 5 тисяч модульних будинків для людей, які втратили житло. У сумі, 20 тисяч людей мають тимчасове житло на два або більше роки. Модульні містечка також забезпечені інфраструктурою, зокрема місцями дозвілля для дітей. Але головне, що ми дали людям, — це надія на майбутнє».
Р. Майкл Коугілл, співзасновник та президент Грузинсько-американського університету, віцепрезидент та скарбник Американської торговельної палати та член Наглядової ради Глобального договору ООН у Грузії, під час свого виступу торкнувся аспекту лідерства в час криз:
«У часи криз люди хочуть бачити сильних і спокійних лідерів, які не піддаються паніці і здатні приймати зважені рішення. Як громадяни ми теж очікуємо цього від наших урядів. Щоб цього досягти, треба мати якісне планування на випадок криз і добре налагоджені внутрішні й зовнішні канали комунікацій. Але найголовніше — бути гнучкими й готовим до змін».
Підсумки заходу підбила Тетяна Сахарук, модераторка заходу. Вона підкреслила, що для реагування на кризи необхідно будувати міцні партнерські зв’язки, бути інновативними та дбати про спільноти, в яких компанії працюють. Сучасний світ готує багато викликів, адаптуватися до яких зможуть лише проактивні бізнеси.