Про стале партнерство бізнесу та освіти і покоління Z

11.10.2019

Сьогодні ми вже виробили та спожили таку кількість продуктів, що нам знадобиться майже дві планети, щоб це переробити. Постає вибір: шукати нові планети за стратегією Ілона Маска або спробувати трансформувати підходи ведення бізнесу.

Процес трансформації дуже складний. Протягом десятиріч нас навчали тому, що основною метою бізнесу є отримання прибутків. А люди та природне середовище є джерелом отримання цих прибутків. Проте, така стратегія повинна змінитися протягом лічених років. Адже в нас немає іншого вибору. Сьогодні, щоб бізнесу мати так звану license to operate, слід підтримувати соціальну сферу, тобто людей – як тих, що працюють на підприємстві, так і тих, які живуть у громадах, на яких такі підприємства розташовані. А також бізнес повинен дбати про екосистему і жити за принципом “не нашкодь”, “якщо нашкодив – виправляй”, “якщо не можеш виправити – мінімізуй!”. Наше майбутнє, покоління Z, вимагає від бізнесу наявність цінностей. Лише за цієї умови завтра компанії можуть бути забезпечені працівниками. 

Глобальний договір ООН разом з Українською асоціацією з розвитку менеджменту та бізнес-освіти вже втретє збирає викладачів ВНЗ та представників бізнесу для обговорення сталих бізнес-практик та формування інформаційної бази викладання різноманітних предметів із включенням складової про сталий розвиток бізнесу та сучасні тренди втілення принципів сталості в корпоративні стратегії.

Цьогоріч програма розвитку ООН (ПРООН) в рамках проекту E-learning for Sustainable Development, підтримала важливість налагодження сталої комунікації між бізнесом та освітою.  

Про нові підходи до трансформації бізнесу та нові тренди говорила голова правління мережі Глобального договору ООН в Україні Тетяна Сахарук. За її словами, впровадження бізнесом принципів сталого розвитку – це вже необхідність. Це все про лідерство, бо лише лідери здатні виходити із зони комфорту та брати на себе додаткові зобов’язання. Суттєве погіршення екологічної ситуації: деградація сільськогосподарських земель, знищення лісів, забруднення океану – є викликом для сучасного бізнесу. Світова спільнота визнає, що саме бізнес є тією рушійною силою, яка здатна суттєво вплинути на досягнення Глобальних цілей. І лише через партнерство суспільства, бізнесу та влади ми маємо шанс змінити ситуацію на краще.

Тематика партнерства пройшла червоною лінією в доповіді керівника програми ПРООН із досягнення Цілей сталого розвитку в регіонах Мустафи Саіт-Аметова, який зазначив, що державні службовці – це ті люди, які мають адаптувати цілі високого рівня на локальному рівні. Бізнес через інновації має стати початком великих і позитивних змін не тільки для України, але й для всього світу; а громадянське суспільство – це лідери, які повинні усвідомити і просувати ідеї сталого розвитку.

Важливою складовою змін  у суспільстві є безпосереднє спілкування бізнесу та освіти. Дуальна освіта, коли студент окрім отримання теоретичної бази, має змогу протягом навчання практикуватись в компанії, є суттєвим важелем у залученні молодих фахівців до роботи в українських компаніях та протидії відтоку людського капіталу з нашої країни, про що зазначила професорка Ніна Миколаївна Ушакова, Почесна Голова Української Асоціації з розвитку менеджменту та бізнес освіти.

Представники компанії EY в Україні розповідали про довгострокові програми партнерства компанії з вищими навчальними закладами та позитивні наслідки такого партнерства.

Про сталі підходи ведення бізнесу в Україні та світі розповів Андрій Бублик, BU PA&C Manager Кока-Кола Беверіджиз Україна, який говорив про зміну парадигми ведення бізнесу, коли компанія задекларувала свої зобов’язання надавати прозору інформацію про харчову цінність своєї продукції, сприяти розширенню економічних можливостей для 5 млн жінок до 2020 року,  забезпечити переробку та повторне використання 75% пляшок і банок, скоротити вуглецевий слід та повернути у природу такий самий обсяг води, який використовується для виробництва напоїв. Також презентували сьогоденні практики компанії, які націлені на досягнення довготривалих цілей. 

В той же час, Олена Зубарєва, керівник департаменту корпоративних комунікацій компанії ”Фармак”, розповіла зокрема про освітні проекти, спрямовані на нове покоління Z. Компанія протягом року трансформувала свій проєкт “Зелені школи” і перейшла з паперового носія інформації в ігровий режим онлайн, в якому інформація подається сучасним способом edutainment, що поєднує освіту та розваги, і здатен донести важливу інформацію до дитини. 

Директор молодого українського стартапу Yes Straws Андрій Литвин зміг втілити Цілі сталого розвитку у своєму бізнесу, а саме налагодив виробництво трубочок для напоїв з пшениці та очерету замість пластикових. Це крок на шляху до вирішення проблеми використання одноразового пластику та мінімізації негативного впливу на довкілля. Важливо, що компанія Yes Straws забезпечує також робочі місця в сільській місцевості, розвиваючи місцеві громади та дозволяючи людям залишатися і мати роботу на місцях. 

Клавдія Шевелюк, консультантка проекту UNDP/GIZ E-Learning for Sustainable Development і засновниця агенції змін Responsible Future,  закликала бізнес і освітян працювати разом, щоб ефективно реагувати на виклики сьогодення – кліматичні, економічні, екологічні, соціальні тощо – і перетворювати їх на нові можливості.

За її словами, це також потребує нових підходів до співпраці й нових знань. У цьому допоможе електронне навчання, над створенням якого нині працює команда UNDP/GIZ і результатом якого має стати розробка курсів зі сталого розвитку.

Майбутнє як освіти, так і бізнесу полягає у можливості рухатися пліч-о-пліч та підтримувати тісний взаємозв’язок, щоб вже завтра отримати кваліфікований персонал в Україні.

Поширити новину:
FacebookLinkedInTwitter